På väg till Amsterdam

Jag har varit i Amsterdam men tyvärr funkade inte min blogg under det bredband (eller något sådant) min bror har så jag får skriva om vad som har hänt när jag kommit hem.

Den 14 juli var det dags att åka iväg lite på semester, det blev Amsterdam som det brukar. Denna gång testade vi att åka från Växjö.

Väskan är packad... och vägd ca 15 kg ner.
Sedan åkte vi mot Växjö.
Och var på plats innan ens flygplatsen öppnade och Hannes var törstig, men såg att en kille hittade en väg in så vi gick samma väg så Hannes fick lite vatten.
Underbar personal på Växjö flygplats måste jag säga och de kom ut med vatten till honom i en stor turkisk yoghurt burk m.m.
Vi fick tom gå på bland de första för att vi hade hund med oss.
Planet vi åkte med.
Flygresan tog ca 1 tim 20 min i luften.
Vi flög denna gången med KLM.

Det var inte så stort plan så bagaget fick vi snabbt så det blev att ta en taxi hem till brorsan för att det klarar vi själva numer 😂 Andreas har annars mött oss, men eftersom vi brukar ta taxi så skall han inte behöva göra det.
Tyvärr blev väl resan några Euro mer än vad det skulle ha kostat men vi kom ju fram 😃

Resten av dagen tog vi det lugnt och packade upp lite och gav lite till brorsan och hans sambo som vi hade med oss.
Sedan somnade man snabbt.
Måste säg även om man bara är där en gång om året så har man vant sig ganska bra mot livet från gatan, brorsan bor ju på restaurang gata och lite klubbar på kvällen.

Men i morgon så blir det ut på stan.